Followers

Clock

Monday, August 25, 2008

Undecided (Help!)

AROUND 1430 hrs today, in the middle of bz-nak-mampus-MonDay, I got a call that I did not expect to receive.

“Sekejap yer” a soft spoken voice was heard. Hmm, must be a cute girl. What have I done this time? “Sapa lah nak mintak bayar hutang nih…” I thought.

Ini dari Lembaga Lada Hitam. Ada datang interview tempoh hari tak?” And I answered yes. Oh o, finally I got the long waited result. This should be good.

Dukacitanya dimaklumkan permohonan anda gagal.

What the F**K! Taking all the trouble just to inform my application was rejected. Probably this is the government new policy to be more transparent – directly call just to tell us the down-in-the-drain results rather than leave it for at least 6 months.

Tapi pihak kami ingin menawarkan satu kekosongan sebagai Pembantu Hal Ehwal xxx…" (xxx is used because I really don’t remember the last word)

“… di MIRI...” Oh oh.

“...taraf kontrak...” Double trouble!

“...gaji lebih kurang sama dengan N17...” Hmmm

“...lapur diri 2 haribulan 9 nih...” Er, no comment.

Encik boleh hubungi saya esok untuk memberi jawapan.” What? Less than 24 hours to think about it and reply?

Arghh, what should I do? My mom, hearing the news, immediately call my aunt in Miri that I will be coming. Wuyooo, Blom apa2 dah ketuk beduk!

Undecided, I started to send sms most of my friend about this and ask for their opinion.

Currently, after more than 40 sent messages; got few replies.:
  • Misia: (voice call) Ala, nama jampat amai kita kat gi dien? Nyau la kawan aku situk. Pagilak aku gi Kapit 3 ari, tinduk diak. ok bai.
  • Johan CBO: (voice call) Aih, amik ajak, ada mak madah tek, rugi ko sik amik... mcm tempat aku tok, cekgu sandaran ya, seribu lebih gaji ya.
  • Klangchub: Tak yah g lah erk. Bunyi mcm xbest jer. Ermmm... Kalau g jugak, makin jauh la kita.
  • Jamil Sibu: Gaji brp? Taraf hdp miri mahal.
  • Mil Matsak: (1st sms) Venture ba, apa salahnya. (2nd sms) Bila nk celebrate tuk? Sblm kau chow, jelaskan rm150 dolok hehehe... (3rd sms) Jgn d pikir gilak. Pegi ja krna masa dpnya bah. Enjoi blh d cari & jumpa d mana2, yg ptng masa dpn mak oi!
  • David Medica 013: Boleh cuba.
  • SexlyChub: Kalo gaji skel spm utk apa..
  • Isot JPJ: Trimak jak.Bgs ya.Kontrak brapa?
  • Hasan JPJ: (voice call) Apahal madah aku? Hahaha, takut ko lekat kat kotrak ajak, mcm Lembaga Lada Hitam di Lanang ya, byk kontrek sampei bertahun2. Takut sidak tuk sakit nak konfirm.
  • Fadzly Klang: (voice call) kalo setakat naik RM200 jer tak yah ler... Ko gi sembahyang istiqarah la mlm nih.
  • Jason sibo: Hey bagusla klu mcm2,ada ofer.rezeki u,jgn tolak,bkn senang nak dpt.ambil saja ofer 2, peluang skali saja klu x kena tungu byk tahun. congratulation!

Erm, how do I choose?

In the mean time, it's time for me to write my resignation letter, just in case...

No comments: